Hogyan építsük hatékonyan múzeumunk hírnevét? A múzeumi kommunikációról szóló beszélgetések a MuseumDigit 2020 konferencia legnépszerűbb programjai közé tartoztak. Ezért döntöttünk úgy, hogy Múzeum Most! webinárium sorozatunkban a kommunikációval is foglalkozunk.
A MuseumDigiten tárgyalt témák és az előadások után elhangzott kérdések alapján egy 3x3 órás múzeumkommunikációs és hírnévépítési workshopot állítottunk össze. Az ingyenes workshop kis létszámú és gyakorlatközpontú, a hírnévépítés napi rutinját esetmegbeszélésekkel, jó gyakorlatok elemzésével és izgalmas feladatokkal segít optimalizálni és elmélyíteni. Célunk, hogy a múzeumi munkatársak gördülékenyen és folyamatosan biztosíthassák a múzeum láthatóságát. A három alkalomból álló workshopra a múzeum kommunikációjáért felelős munkatársakat várjuk.
Időpontok: 2021. június 22., 29., július 6., 14-17 óra
A tartalomból:
PR, kommunikáció, marketing
A múzeum célcsoportjai
Kommunikációs csatornák
Tervezés és folyamatos híradás
Jó példák: weboldalak, közösségi média oldalak
A workshop kiscsoportos, vagyis 6-8 főt várunk. Így biztosan jut idő a konkrét esetek megbeszélésére, a jó gyakorlatok elemzésére, a tapasztalatok megosztására és számos izgalmas feladatra, gyakorlásra.
A workshop tematikája igazodik a résztvevők igényeihez. Kíváncsiak vagyunk, melyek azok a kérdések, kihívások, amik fejtörést okoznak a mindennapi munka során, hogy akár közösen találjunk megoldást rá, és külön figyelmet szentelünk azoknak a témáknak, amikről a résztvevők szeretnének még többet tudni.
A virtuális workshop három, egymásra épülő alkalomból áll.
Akkor is regisztráljon, ha érdekli a workshop, de nem tud mindhárom alkalmon résztvenni. Jelentkezését rögzítjük, és amikor az őszi félévben (szeptember/október) új workshopot kezdünk, elsőként szólunk, becsszó.
A workshopot vezeti: Szőke Katalin
Szőke Katával már találkozhattak a tavalyi MuseumDigiten azok, akik kíváncsiak voltak a múzeumi kommunikációról és márkaépítésről szóló beszélgetésre.
Kata 2003 és 2009 között az acb kortárs művészeti galéria társtulajdonosa, 2011 és 2014 között a Kassák Múzeum kommunikációs vezetője volt. Ő dolgozta ki a múzeum hírnévépítésen alapuló újrapozicionálásának stratégiáját, amely az ott folyó szakmai munkát megtámogatva 2013 óta látványos eredményeket hoz a múzeum számára. Sőt, 2012-ben elnyerték a tekintélyes red dot: communication design awardot is az intézmény arculatváltási projektjéért.
2014 és 2018 között Kata nemzetközi és magyar PR ügynökségeknél dolgozott, cégek hírnévépítését segítette. 2018-tól kulturális és nonprofit szervezetek független kommunikációs tanácsadója, emellett 2020 óta a Metropolitan Egyetem óraadó oktatója a Design- és Művészetmenedzsment mesterszakon.