A múzeum a művészet és az ember találkozási pontja. Egy hely, ami arra szolgál, hogy a művészeti alkotásokat megfigyelhessük. De válhat-e ez a megfigyelés művészetté? Késztethet-e arra, hogy szembenézzünk egymással?
A múzeum élő és aktív térré változtatásával Jianan Qu újraértelmezi a megfigyelés szerepét, és kísérletet tesz új nézőpontok felkutatására.
Vajon mi a megfigyelés tárgya, a művészeti alkotás vagy mi magunk?
Jianan Qu 2015 óta foglalkozik művészeti teret kutató performance-ok létrehozásával. A Bécsben élő és alkotó kínai művész a műalkotásokat körbeölelő teret használja előadásai létrehozására. Válhat-e az alkotás megfigyelése önmagában művészetté? Mitől lesz a tér élő és kifejező? Hogy tudjuk összekötni a teret és a műalkotásokat leíró szöveget? A koreográfus ilyen, és ehhez hasonló kérdésekre keresi a választ művészetében.
A tér újragondolása nem csupán elméleti, de vizuális és fizikai folyamat is egyben. A teoretikus kérdések művészeti úton való megválaszolásával Jianan Qu új utakat nyit a kiállítótér, azaz „white cube” értelmezésében.
Jianan 10 fiatal művészből álló csapatával 2016 novembere óta dolgozik view/ers c. előadásán. Idén augusztusban ismét a budapesti Ludwig Múzeum vendégei voltak. Jianan ezúttal új szemlélettel, a nézőt a tér részének tekintve alkotta meg előadását.