A Pénzmúzeum újabb nemzetközi elismerésben részesült: az intézmény Utazó Múzeum pénzügyi edukációs programja elnyerte a legjobb kezdeményezés kategória 2025-ös fődíját az Industry Eagles Awards gálán Londonban. A díj a világ különböző iparágaiban elért kiemelkedő eredményeket és újításokat ismeri el, többek között az oktatás terén.
A 14 tagú zsűri, mely vezető nemzetközi cégek, így például a Google, az Amazon és a Microsoft szakembereiből áll, azokat a szervezeteket méltatja, amelyek jelentős hatást gyakoroltak a saját szakterületükre. A Pénzmúzeum edukációs programja az Új termék/szolgáltatás kategóriában elérhető 100 pontból 98 pontot kapott.
Az Utazó Múzeum program 45 perces tanóráján azok az általános és középiskolás diákok kapnak általános pénzügyi ismereteket, akik nem tudják személyesen felkeresni a Pénzmúzeumot. A tanóra illeszkedik a Nemzeti Alaptanterv állampolgári ismeretek tantárgy gazdasági-pénzügyi ismeretköréhez, melynek célja a fogyasztói és pénzügyi tudatosság fejlesztése.
Indulása óta az Utazó Múzeum több mint 45 ezer diákhoz ért el. A program kiemelten foglalkozik a hátrányos helyzetű települések diákjaival. A Pénzmúzeum az Európai Múzeumi Akadémiától (European Museum Academy) korábban elnyerte a múzeumi tanulás fontosságát elismerő DASA-fődíjat, míg múlt hónapban a Pulszky Társaság - Magyar Múzeumi Egyesület az Év Múzeumának választotta az intézményt.