A múzeumok sokszínű szolgáltatásaik és sokoldalú ismeretbázisuk révén jó helyszínei lehetnek a különböző társadalmi háttérrel rendelkező gyermekek integrált fogadásának. Minden múzeumpedagógus találkozott már a célcsoporttal integrált és elkülönített csoportokban is. Mindannyiunknak vannak többé-kevésbé hatékony megoldásaink az esetenként kialakuló problémahelyzetekre, de kevesen mondhatják magukat a téma szakértőjének, specialistájának. Szakmai napunk során szeretnénk a résztvevőkkel olyan elméleti és praktikus ismereteket megosztani,amelyek fogódzót és nagyobb magabiztosságot nyújtanak a mindennapi munkájuk során.
Helyszín: A Magyar Természettudományi Múzeum Kiállítási épületegyüttese (Budapest VIII. ker. Ludovika tér 2–6.)
Program:
9.00-tól érkezés, regisztráció
9.30–11.00: Kiss Dávid (Magyar Máltai Szeretetszolgálat): Kacsint a nyomor
11.15–12.00: Vida-Misik Éva (Gyógypedagógus, tanulásban akadályozottak szakértője): Hátrányos helyzetű és különleges bánásmódot igénylő tanulók bevonása múzeumi foglalkozásokba – módszerek és lehetőségek (1. rész)
12.00–12.30: Ebédszünet
12.30–14.00: Vida-Misik Éva: Hátrányos helyzetű és különleges bánásmódot igénylő tanulók bevonása múzeumi foglalkozásokba – módszerek és lehetőségek (2. rész)
14.00–14.30: Kávészünet
14.30–16.30: Múzeumi jó gyakorlatok 20-20 percben
Fehér Györgyi (Duna Múzeum): „Víz-kör" egy szakképzést segítő múzeumi pályázati program átalakulása – avagy, a múzeumpedagógus tervez, majd alkalmazkodik a helyzethez...
Czékmány Anna (Petőfi Irodalmi Múzeum): „Korai iskolaelhagyás kockázatának csökkentése múzeumpedagógiai eszközökkel” – avagy pályázati célkitűzések gyakorlati bicsaklásai
Molnár József (Skanzen): Esélyt a múzeummal? – halmozottan hátrányos helyzetű gyerekeknek szóló múzeumpedagógiai programok