Nagy érdeklődés kísérte a Soproni Múzeum Ars Historica Társulatának műsorát a hétvégi KultTerek programon. A társulat ezúttal a KözépKÓRság című produkciójával lépett fel, mely a középkori és újkori betegségeket és nyavalyákat vette górcső alá, de nem mellékesen elmesélték a Szentháromság szobor történetét is.
Az Ars Historica ezúttal nem színdarabbal, hanem múzeumi élő interpretációval készült. A Soproni Múzeum munkatársai egy-egy történelmi karakter bőrébe bújva meséltek a közönségnek. Osváthné Krammerhofer Szilvia Thököly Katalin donátorasszonyt személyesítette meg, id. Nemes András Paul Strudel szobrász bőrébe bújva keltette életre a Szentháromság szobor történetét. Löwenburg János Jakab és felesége, Késmárki Thököly Katalin, túlélve egy pestisjárványt, hálából egy fogadalmi szobrot emeltetett Sopron Fő terén, amely ma Szentháromság-szoborként ismert.
Az építmény közepén emelkedő, puttódíszes csavart oszlop a barokk csavart oszlopok egyik legkorábbi és legszebb magyarországi példája. A művet készítő szobrászművész kiléte máig ismeretlen, egyelőre csak valószínűsíthető, hogy a hasonló, bécsi pestisoszlop készítője, Paul Strudel lehetett az alkotó. A múzeum két művészettörténészének szellemes civódása a szobor építésének költségeiről rengeteg érdekes és tanulságos percet okozott az arra járóknak.
A Fő téren a Patika Múzeum előtt zajló másik jelenet a középkori és újkori betegségekbe és a gyógyászatba vezették be a nagyérdeműt. A soproni Patika-házban a 17. század közepe óta működött a Fehér Angyal Patika, jelenleg múzeumként működik. Ebben a házban született Gänsel Ádám orvos, botanikus, az orvosmeteorológia egyik úttörője, valamint az épülethez köthető Magyarország első műemlékvédelmi intézkedése, amikor is II. Lajos rendeletben tiltotta meg ennek a háznak, valamint a Fő tér több épületének átépítését, lebontását, mivel annyira szépnek, értékesnek találta őket.
A KultTereken maga a kiállítás zárva volt, ám hozzá kapcsolódóan töltötte meg élettel a teret a társulat előadása. A Pestisdoktor szerepében Osváth Ádám tűnt fel, mellette Mózsi Boróka, aki a Füvesasszonyt személyesítette meg. A doktor fekete öltözete és jellegzetes, csőr-szerű maszkja vonzotta a tekinteteket, de maga a téma is népszerűnek mutatkozott. Figyelmesen hallgatták az érdeklődők a betegségek ismérveit és azt is, hogyan kerestek gyógymódot egy-egy nyavalyára.