Gyűjtsünk együtt látogatói visszajelzéseket az idei Múzeumok Éjszakáján!

MŰHELY

2022-06-12 18:00

Már tavaly is foglalkoztatott az a kérdés, hogy a legnagyobb magyarországi múzeumi eseményen, a Múzeumok Éjszakáján hogyan lehetne látogatói adatokat gyűjteni. Akkor erről szintén egy hírlevélben írtam, ami aztán nyilvános is lett, a Magyar Múzeumok Online oldalon olvashatóak az akkori ötleteim a témában.

 

Már akkor is gondolkoztam azon, hogy hogyan is tudnám ezt a mérési munkát segíteni, magát azt a folyamatot elindítani, hogy merjünk kérdezni ilyen eseményen is. A Múzeumok Éjszakáján sok nem tipikus látogatóval találkozik az intézmény, akiket esélyük lehet megszólítani, behívni egy következő eseményre, de ehhez ismerni kell, hogy kikkel is beszélünk, kik azok, akik számára vonzó ajánlatot szeretnénk majd készíteni. Egyértelmű, hogy adatok nélkül nem lehet látogatóbázist átgondoltan, szisztematikusan építeni, ezért kell kérdeznünk, mérnünk és értékelnünk.

 

Idén először kifejezetten erre az eseményre dolgoztam ki ajánlataimat azon intézmények számára, akik szervezőként vesznek részt ebben a programban. Van egy klasszikusabb intézményre szabott tanácsadásom és emellett ajánlok egy olyan újszerűbb felmérési konstrukciót, ami akkor tud megvalósulni, ha minimum 10 intézmény közösen vesz részt ebben a kezdeményezésben. A célom az, hogy releváns adatokat gyűjtsünk közösen, ezzel a méréssel megmutassam, hogy abban is érdemes gondolkozni, hogy több intézmény összefog és így nagyobb mintaszám, több egymással összehasonlítható adat áll majd rendelkezésre és az egy intézményre jutó költségek is kedvezőbbek lehetnek.

 

Az ajánlatok itt olvashatóak: Kulturális értékelés - Múzeumok Éjszakája 2022 - Ajánlatok

képzés, külföld, látogató, múzeumi marketing, Pulszky Társaság
2020-06-21 07:00
design, látogató, muzeológia, műhely, tárgy, virtuális
2021-03-15 16:30
látogató, múzeumandragógia, műhely, téma
2021-06-19 14:00