Milyen megoldások születnek a tér és a látvány rendezésére, a kurátori elképzelések vizualizálására a múzeumi kiállításokon? A MúzeumCafé 108. száma elméleti és gyakorlati példákon keresztül mutatja be a kiállításrendezés és az installáció sokféle megközelítését.
Hogyan valósul meg egy kutatásra épülő installatív műalkotás? KissPál Szabolcs pannonhalmai munkáját járja körbe Frazon Zsófia beszélgetése a művésszel, valamint Hermann Veronika irodalomtörténésszel, Mélyi József kurátorral, Toronyi Zsuzsanna történész-levéltárossal és Dejcsics Konrád OSB bencés szerzetessel, a 2B Galériában 2023-ban rendezett kiállításáról (Efemer emlékezet) pedig Martincsák Kata írt a lapba.

Bereczki Ibolya Hugyecsek Balázs látványtervezőt kérdezte a Szabadtéri Néprajzi Múzeum együttműködésével megvalósult kiállításairól. Berényi Marianna a Kádár-kori kiállításrendezés ideológiai hátterét vázolja fel, Basics Beatrix körképében a kiállítási terekről való gondolkodás változásait követi végig. Gréczi Emőke a BTM Vármúzeumának díszítőelemeit, a hatvanas években beépített iparművészeti alkotásokat veszi sorra. Frazon Zsófia a Néprajzi Múzeum adatszobrairól beszélgetett a két alkotóval, Fusz Mátyással és Sipos Melindával.

Kiss Beatrix a múzeumi látványtervezés folyamatába enged betekintést, hasonlóan Bálint Júliához és Demeczky Nórához, akik a MOME Open keretében megvalósult Narrative Spaces kurzus előadásairól készítettek összefoglalót. Izinger Katalin a Szent István Király Múzeum Egy múzeum tekintete című kiállításának kurátori koncepcióját és a tervek megvalósításának lehetőségeit osztja meg, Batári Zsuzsanna a Szabadtéri Néprajzi Múzeum elmúlt időszakban fejlesztett installációs megoldásait mutatja be. A Kritika rovatban Bazsányi Sándor a Néprajzi Múzeum Székelyek című kiállítását elemzi.
A Híreket Magyar Katalin állította össze, a lapterv Pintér József, a korrektúra Szendrői Árpád munkája.
