A nagy érdeklődésre való tekintettel a MúzeumDigitár csapata összefogva kiváló múzeumi és informatikai szakemberekkel, az Infotér Egyesülettel, valamint az EMMI Kultúráért Felelős Államtitkárság Múzeumi Főosztály szakmai támogatásával júniusban ismét elindítja ingyenes, online digitális muzeológiai továbbképzését a köz- és magángyűjteményekben dolgozó szakemberek számára. Jó hír, hogy továbbképzésünk tematikáját Digitális marketingkommunikáció múzeumoknak panellel bővítettük, így egy további igen hasznos és hiánypótló témába nyújtunk betekintést.
Az online tanfolyam időpontja: 2020. június 15-27 között, délelőttönként 8 alkalom
Jelentkezés: az itt elérhető, online jelentkezési lap kitöltésével
Jelentkezési határidő: 2020. június 11.
Résztvevők száma: 30 fő
A képzés tematikája:
Digitális gyűjteménykezelés: A részvevők megismerhetik a digitális gyűjteménykezelés alapelveit, a jelenleg leginkább elterjedt technikai megoldásokat. A MúzeumDigitár rendszeren keresztül pedig betekintést is nyerhetnek egy modern, felhőalapú gyűjteménykezelő rendszer működésébe, illetve saját / teszt rekordok bevitelén keresztül ki is próbálhatják a rendszer által kínált adatbeviteli, gyűjteménykezelési és listakészítési funkciókat is.
Terjedelem: 3 x 1.5 óra
Előadók: Magyarosi Ádám, Fonyódi Krisztián (MúzeumDigitár)
A digitális publikáció jogi kérdései: A digitális közzétételek alkalmával figyelembe kell venni a publikált mű rekordjára vonatkozó jogi előírásokat. Felhasználóközpontú előadásunkban a leggyakrabban előforduló nemzetközi és magyar szabályozási rendelkezéseket, a közös jogkezelő szervezetek tevékenységét és iránymutatásait (pl. HUNGART Vizuális Művészek Közös Jogkezelő Társasága Egyesület), valamint egyes speciális jogi megoldásokat (pl. CreativeCommonslicensz) mutatunk be.
Terjedelem: 1 x 1,5 óra
Előadó: dr. Marosi János - múzeumi jogász
Digitális Múzeumpedagógia, digitális tudásközvetítés múzeumoknak: Aktuális jó példákból szemezgetve bemutatjuk, hogy a magyar és külföldi múzeumok a nagyközönségnek és az oktatásnak szóló alkalmazásaik segítségével miképpen mutatják be a digitális térben a gyűjteményeiket.
Terjedelem: 1 x 1.5 óra
Előadó: Kovács Vera - múzeumpedagógus
Digital Storytelling: A MúzeumDigitárThemator alkalmazásán keresztül a gyakorlatban is megmutatjuk, hogyan készíthető el egy digitális történet, milyen tartalmak, mekkora erőforrás és mennyi idő szükséges ehhez. A téma iránt mélyebben érdeklődő résztvevők fakultatív foglakozások keretében saját storyt is készíthetnek a témavezető segítségével. Terjedelem: 1 x 1.5 óra, alapok, 2 x 1.5 óra story készítés.
Előadó: Magyarosi Ádám- MúzeumDigitár
Virtuális kommunikáció, kooperáció múzeumi környezetben: Mindenki számára ismert helyzet az, hogy a digitális térben - különösen most a járványügyi helyzet miatt - a kollégákkal a legkülönbözőbb platformokon, alkalmazásokon keresztül kommunikálunk. Az Avaya videokonferencia rendszer példáján keresztül ismertetjük, hogy a konferencia platformok használatakor biztonsági szempontból mire érdemes figyelni és miképpen használhatjuk a leghatékonyabban az ilyen típusú kommunikációs csatornákat .
Terjedelem: 1 x 1.5 óra
Előadó: Kővári István - Avaya Magyarország
IT biztonság múzeumi környezetben: Az otthoni munkavégzésből adódóan számos IT biztonsági kérdéssel és technikai problémával kénytelenek szembesülni az eddig az intézmények belső hálózatai által kínált lehetőségekhez szokott felhasználók. Előadásunkban a leggyakrabban előforduló eseteket és problémákat, mint például VPN kapcsolat, https// és társai, leragasszam-e a laptopom kameráját, vagy sem, toljam-e a cuccot a chat falon keresztül vagy vigyem pendriveon stb. vesszünk számba és magyarázzuk el közérthető módon.
Terjedelem: 1 x 1.5 óra
Előadó: Erdei Csaba - ACPM IT Tanácsadó Kft.
Digitális marketingkommunikáció múzeumoknak: Hogyan integráljuk a különböző digitális platformjainkat és az ezeken közvetített üzeneteket azért, hogy elérjük a célközönségünket és hatékonyan építsük a múzeumi márkánkat? Látogatóélmény a középpontban, és amit ennek növeléséért tehetünk azoknak a digitális csatornáknak az összehangolásával, ami csak rendelkezésre áll: intézményi weboldal, Facebook, Instagram, YouTube, hírlevél, microsite, applikáció, digitális kijelző, vendégkönyv stb.
Terjedelem: 1 x 1.5 óra
Előadó: Tihanyi Kinga - marketingkommunikációs szakember