Idén harmadik alkalommal írta ki a Ludwig Múzeum a díjpályázatot, amelyre olyan múzeumpedagógusok, pedagógusok, művészek, művészettörténészek, kurátorok jelentkezését várta, akik a saját területükön az elmúlt időszakban sokat tettek a kortárs képzőművészet közvetítéséért és népszerűsítéséért.
A pályázatra magánszemélyek jelentkezését várták 2018–21 közötti időszakban megvalósult projektekkel. Az idei pályázat fókuszában a fenntarthatóság állt. A benyújtott projektekben a kortárs képzőművészet átgondolt, progresszív, jól adaptálható módszerekkel való közvetítése, interpretációja, pedagógiai megközelítése mellett a program tematikájában vagy módszertanában kiemelt szerepet kellett kapnia a fenntarthatóság problémakörének.
A szervezők fontosnak tartják, hogy a programban megjelenjenek azok az elvek, értékek, módszerek, amelyek támogatják a természet, az épített és a szociális környezet felé forduló érzékenységet, a proaktív attitűdöt, a társadalmi felelősségvállalást, és nem mellékesen formálják, gazdagítják a személyes életet, életvitelt is. Mindezen túl lényeges, hogy a jelölt projektek támogassák az önálló gondolkodást, munkavégzést, valamint az önálló személyiségek tartalmas együttműködését. Az ideális projekt az életkori sajátosságok figyelembevételével médiatudatosságra törekszik, erősíti a kritikai szemléletet, az önismeretet, a társadalmi felelősségvállalást, és szem előtt tartja a legkülönfélébb társadalmi igényeket. Lényeges szempont, hogy a projekt adaptálható legyen, valamint korlátozott anyagi erőforrások között is megvalósulhasson.
A pályázat második fordulójába 7 pályázat jutott tovább, amelyek november 19-én egy online mini konferencián mutatkoztak be a zsűri előtt.
Az idei pályázatok között számos olyan volt, amelyet közoktatásban dolgozó pedagógus nyújtott be. A díjazottak közöl ketten is iskolai, vagy iskolához köthető környezetben valósították meg projektjüket.
A 2021. évi ARTtransfer díj nyertesei:
A fődíjat Geisbüchl Tünde nyerte Formát öltő problémáink című projektje nyerte.
A program a felső tagozatos kerettantervbe illeszti a kortárs képzőművészeti ismeretek átadását és műalkotásokon keresztül - egy rendkívül komplex alkotófolyamat során - bont ki aktuális társadalmi kérdéseket.
Az EMMI különdíját Juhász Litza kapta.
A pályázó a Vasarely Múzeumban gyerekkel, önkéntesekkel és tanárokkal együttműködve az energiák, tudások maximalizálásával valósít meg a nagyközönséget célzó múzeumpedagógiai kiadványokat.
A Ludwig Múzeum különdíját Bubla Éva és Dékányné Varga Krisztina vihette haza.
A városi növénykultúrák élményszerű megismerése, gondozása és létrehozása áll a Mikrokertek című pályamunka fókuszában. A hosszútávú tervek között szerepel, az iskolán kívüli környezet egyre hangsúlyosabb integrálása.
A díj összege (bruttó) 300.000 Ft, azaz háromszázezer forint. A díj összegét az EMMI Kultúráért Felelős Államtitkársága támogatása biztosítja.
A második fordulóba bejutott pályázók oklevélben és a Ludwig Múzeum kiadványaiból álló könyvjutalomban részesülnek.
A díjátadást követően a Ludwig Múzeum a második fordulóba bejutott pályázati anyagokat elérhetővé teszi a honlapján.
A zsűri tagjai:
Dr. Ásványi Katalin, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing Intézetének docense
Dr. Fabényi Julia, a Ludwig Múzeum igazgatója
Kassai Hajnal, az EMMI Múzeumi Főosztályának vezetője
German Kinga, művészettörténész, a MOME egyetemi docense
Szabics Ágnes, képzőművész, művészetpedagógus
Fehér Zsuzsanna, a Ludwig Múzeum kommunikációs és marketing igazgatóhelyettese
Üveges Krisztina, művészettörténész, a Ludwig Múzeum könyvtárosa és kurátora
Hemrik László, a Ludwig Múzeum Múzeumpedagógiai Osztályának vezetője