EN facebook

Téma: a látogatókutatás. Igényfelmérés készül!

KONFERENCIA

Mindig érdemes feltenni a kérdést, kinek és miért csináljuk, amit csinálunk. Ki látogatja, ki nem látogatja múzeumunkat, ki mit gondol az általunk tervezett tanösvényről, kiállításról, túráról, és ki mit visz magával. A KÖME (Kulturális Örökség Menedzserek Egyesülete) partnerségben a Kon-Tiki német élménytervező céggel és a Budapesti Gazdasági Egyetemmel másfél éves projektet indított, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet a látogatókutatás fontosságára és különösen arra, hogy ennek a többnyire elhanyagolt feladatnak is vannak olcsó és hatékony módjai, amelyeket bárki el tud végezni saját kulturális projektjében.

A 2017 decembere óta futó projekt első állomásáról itt olvashatnak összefoglalót: http://www.heritagemanager.hu/?p=994#more-994

 

A KÖME és partnerei 2019 februárjában szakmai konferencián szeretnék összefoglalni azokat a módszereket, tanulságokat és gyakorlatokat, amelyek ma elérhetőek és hatékonyan alkalmazhatóak szabadidős területen. A két napos eseményre olyan, a természeti és kulturális örökséghez kapcsolódó szakterületek képviselőit várják, amelyek számára fontos lehet a célközönség illetve a látogatók ismerete (muzeológia, múzeumpedagógia, turizmus, régészet, művészettörténet, pszichológia, történettudomány, marketing, építészet, grafika, design, pedagógia, andragógia, geológia, geográfia, műemlékvédelem stb.) 

 

A konferencia többek között az alábbi kérdések kapcsán akar párbeszédet kezdeményezni:

  • - Mennyit tudnak ma a magyar szabadidős helyszínek a látogatóikról?
  • - Mit, mikor és hogyan érdemes kutatni a látogatókkal kapcsolatban?
  • - Milyen további ismeretekre lenne szükségük a kínálatuk fejlesztéséhez? (Látogatók motivációi? Előzetes tudásuk, képességeik, tapasztalataik? Milyen új hatásokat, élményeket visznek haza? Miért sikertelen/sikeres egy program? stb.)
  • - Mik lehetnek az akadályai annak, hogy ma egy átlagos intézmény foglalkozzon a látogatóinak véleményével, sajátosságaival, azaz célcsoport-orientált legyen a kínálata?
  • - Mit mutat meg egy elégedettség-felmérés és milyen többlet kellhet még egy sikeres program megtervezéséhez és lebonyolításához?
  • - Miért lehet fontos a látogatókutatás folytonosságának biztosítása és hogy oldható meg a legkevesebb erőforrás ráfordítással?
  • - Mit tehetnek a szakemberek a következő néhány évben annak érdekében, hogy több látogatói felmérés készüljön és elérhetőbbé váljanak az eredmények?

A szervezők nagy hangsúlyt helyeznek a résztvevők bevonására, tapasztalataik, véleményük, ötleteik megosztására, ezért felhívást adtak ki, mellyel megnyitják a lehetőséget minden érdeklődő számára, hogy kérdéseiket, javaslataikat, esettanulmányaikat megosszák másokkal.  A visszajelzéseket 2018. október 10-ig várják az info@heritagemanager.hu címen.

 

A KÖME részletes felhívását itt lehet elolvasni: http://www.heritagemanager.hu/?p=1028

 

közlekedés, múzeumtörténet, pályázat, téma
2018-09-26 19:00
muzeológia, műhely
2018-09-25 13:00