A 96 pályázó ország részvételével zajló TIFA ezüst éremmel jutalmazta Szabó Dezső Darkroom katalógusát.
A világ nagy művészeti központjaitól távolabb eső helyeken, így Magyarországon is létrejönnek olyan életművek, amelyek megőrzése és bemutatása szempontjából fontos, hogy nemzetközi színtéren is láthatóvá váljanak. Szabó Dezső munkásságából a Magyar Fotográfiai Múzeum modellezett látványokról készült fotográfiákat, ezzel párhuzamosan a Rómer Flóris Művészeti és Történeti Múzeum „camera less” típusú műveket gyűjteményez. A „Camera less” kollekció sorozatai elsőként az alkotó önálló kiállításain, („Black and White”, „Exposed”, „Limits of light”, Scale, Vintage Galéria, Budapest 2015 - 2018), valamint a kötetnek is címet adó „DARKROOM” időszaki tárlaton (Magyar Fotográfiai Múzeum, Kecskemét 2018) kerültek bemutatásra.
A könyv egyesíti a klasszikus múzeumi gyűjteményi katalógus és az időszaki kiállítás sorozatot feldolgozó kiadvány műfaját. Arra a koncepcióra épül, hogy photobook formára átírva közvetítse azt az alkotói szándékot, melyet az eredeti művek hordoznak.
A kiadvány tanulmányból, a képanyagot bemutató központi részből és indexképes függelékből áll. Minden egyes oldalpáron egy-egy mű szerepel, mely szólókép, diptychon, triptychon, vagy több panelből álló sorozat.
A könyv képi tartalma négy egységből áll (”Black and White”, „Exposed”, „Limits of Light”, ”Scale” ). Ezt a négy nagyobb egységet kronologikus sorrendben láthatjuk, amelyek egymásra épülnek, illetve egymásból következnek.
A különböző camera less technikával készült egységekben a fotografikus kép hordozójának mediális sajátosságainak vizsgálata történik meg. A Black and White munkák klasszikus értelemben fotogramok, bár új szemszögből közelítik meg a jól ismert klasszikus fotogram problematikát. Az Exposed photochemicalpainting technikával készült, ahol a fényérzékeny hordozó, a vegyszerek és a fény vizsgálata kap szerepet. A Limits of Light műegyüttes a fényérzékeny felület tulajdonságaira koncentrál, felidézve a 19 végi és a 20. század eleji tudományos kutatások és a fotográfiakapcsolatát.
A ”Scale” című egység a fényérzékeny hordozó (silvergelatin print) arra a tulajdonságára koncentrál, melyet szürke skálaként nevezünk meg, vagyis az az információ, amelyből minden fekete-fehér fotografikus kép alapvetően építkezik. Mind a négy sorozat a printing szintaxis teoretikus felvetéseink képi realizációja.