Zárva is nyitva! - Megkérdeztük a pedagógusokat, hogyan segíthetik a tanítást a zárva tartó múzeumok

FELMÉRÉS

MOKK - Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ
2020-04-03 12:00

Vajon a digitális oktatásra néhány nap alatt átállni kényszerülő pedagógusokat és tanulókat érdemi módon segíthetik a zárva tartó hazai muzeális intézmények munkatársai digitális múzeumi tudásukkal és tartalmaikkal?

Igen, hiszen a múzeum az egyik legfontosabb iskolán kívüli oktatási helyszín. És ez akkor is igaz lehet, ha a múzeum éppen nem látogatható a megszokott módon, nem adhat teret múzeumi órának vagy szakkörnek, múzeumpedagógiai foglalkozásnak, nem lehet célpontja az osztálykirándulásnak.

A hazai pedagógustársadalom megkérdezésével 2020. március 19. és 25. között a Szabadtéri Néprajzi Múzeum igazgatóságaként működő Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ (SZNM MOKK) által lefolytatott Online múzeumi tartalmak a digitális oktatás támogatására című online igényfelmérés kérdéseire adott válaszok alapján nagyon jól látszik, hogy határozottan megfogalmazott igénye van a pedagógusoknak. Egyértelmű, hogy az igények megfogalmazásával már egyidejűen, de tudatosan a rövid idő alatt az online térbe került tanítást a múzeumi szakembereknek hatékonyan és gyorsan kell segítenie.

 

 

195 válaszadó véleménye szerint elsősorban különböző mozgóképes múzeumi tartalmakra, virtuális tárlatvezetésekre, online játékokra és feladatokra van szükség az online oktatáshoz. Oktatási segédanyagként, háttéranyagként is inkább a filmjellegű segítséget várják a pedagógusok a múzeumoktól.

 

A válaszok alapján készített gyorsjelentésünk az alábbi linken érhető el.

 

A felmérés részletes értékelése, beszámolója itt található.

Legnépszerűbb cikkek

látogató, múzeumtörténet, téma
2018-03-12 19:00
helytörténet, régészet
2018-12-15 09:00
#muzeumozzaszobadbol, felhívás, pályázat, virtuális
2020-04-02 16:00