SZÍN / FORMA / TÉR / FÉNY – BAUHAUS SZÍNHÁZ TÁBOR

Sorozat az idei Nívódíj nyerteseiről

Ludwig Múzeum
2019-09-25 10:00

Ahogy tegnap hírt adtunk róla, idén is kihirdették a múzeumpedagógiai Nívódíj nyerteseit. Most minden nap megismerkedhetünk egy-egy nyertes pályázóval. Elsőként a Ludwig Múzeum SZÍN / FORMA / TÉR / FÉNY – Bauhaus színház tábor koncepcióját olvashatjuk. 

 

 

 Fotó: Ludwig Múzeum

 

 

A NYÁRI TÁBOR KONCEPCIÓJA


A Bauhaus 100. Program a mának- Kortárs nézőpontok című kiállításhoz kapcsolódóan 6-12 éves gyerekek számára ötnapos tábort szerveztünk, melyben a szín, a forma, a fény, a tér és ezeknek összességét, a színház Bauhaus által meghatározott nézőpontjait mutattuk be. A tábor végén a gyerekek egy néhány perces saját előadást is színpadra vittek.

A táborban komplex elméletekkel és műalkotásokkal is dolgoztunk, így Johannes Itten és Vaszilij Kandinszkij szín és forma elméletét, Moholy-Nagy László Fény-tér modulátorát, valamint Oskar Schlemmer mesterművét a Das Triadische Ballett is feldolgoztuk. Az egyes elemeket fokozatosan, egymásra épülve vezettük fel a gyerekeknek, így azok napról napra kerültek be az ismereteik közé és azonnal hasznosítottuk is a megszerzett tudást. A tábor során az asszociációs képességeket is fejlesztettük: a képek, hangok és mozgások általi képzettársítások a mindennapi gyakorlatok részét képezték.

 

 Fotó: Ludwig Múzeum

 

BAUHAUS MESÉK

 

A Bauhaus és a hozzá köthető elvek könnyebben megértése érdekében a tábor első négy napját egy-egy Bauhaus mesével kezdtük, amelyekben egy-egy híres Bauhaus mester életével és művészetével ismerkedtünk meg (sorrendben: Johannes Itten - szín, Kandinszkij - szín és forma, Moholy-Nagy László - fény, Oskar Schlemmer - előbbiek együttese és színház).

 

 Fotó: Ludwig Múzeum

 

DRÁMAINSTRUKTOROK

 

Az előkészítés során felvettük a kapcsolatot a Színház és Filmművészeti Egyetem drámainstruktor hallgatóival, így már a koncepcióba beépültek azok a programsávok, drámajátékok, amik előkészítették a pénteki előadást. A drámainstruktorok kifejezetten színházi gyakorlatok alapján dolgoztak együtt a gyerekekkel és segítették őket a saját darab létrehozásában. Az alapvető elvek, tér és anyag mindkét héten azonos volt, mégis a közös munka során használt megközelítések, módszerek, a drámainstruktor személye, alkotói attitűdje nagyban befolyásolta a végeredményt. Az első héten (június 24-28.) egy szabadabb, improvizatívabb darab jött létre, míg a második hét (július 1-5) zárásaként egy több színből álló, mikro történetekkel dolgozó darab született meg. Az előadások narráció nélkül, kiemelten a mozgással és fényekkel operálva jöttek létre.

 

 Fotó: Ludwig Múzeum

 

 Fotó: Ludwig Múzeum

Múzeumok Őszi Fesztiválja, díj, múzeumpedagógia
2018-10-01 12:00
múzeumpedagógia, pályázat, téma
2019-08-06 00:00
felhívás, múzeumpedagógia, műhely
2018-05-12 09:00

Legnépszerűbb cikkek

látogató, múzeumtörténet, téma, állapot
2018-03-12 19:00
helytörténet, régészet
2018-12-15 09:00
fénykép, helytörténet, restaurátor, állományvédelem
2019-01-10 16:00