Kerüljön képbe! - Imázsépítéstől a válságkommunikációig

INGYENES KÉPZÉS MÚZEUMI SZAKEMBEREKNEK A MOKKBAN

Magyar Múzeumok Online
2018-05-06 15:00

Muzeális intézmény vezetőjeként vagy menedzsmenttel foglalkozó múzeumi munkatársként fontos, hogy pontos és átfogó képünk legyen a jelenkori kommunikáció és marketing működéséről, és hogy a legszélsőségesebb körülmények között is megfelelő képet tudjunk közvetíteni múzeumunkról.

 

Ehhez kíván segítséget nyújtani a Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ (MOKK) a PR, Marketing, Kommunikáció című, 30 órás ingyenes szakmai továbbképzéssel, melyet a szentendrei Skanzenben 2018. június 4. és 7. között rendez meg. A Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek projekt múzeumi komponensének keretében zajló gyakorlatorientált képzés több különlegességgel is szolgál majd.

 

A képzés elején nemzetközi kitekintéssel indítunk. A projekt keretében 2017. decemberében rendezett „Múzeumok mint a társadalmi esélyteremtés intézményei”  címet viselő workshopon élénk érdeklődés kísérte Björn Stenvers, az ICOM Fund igazgatója, az amszterdami múzeumok ernyőszervezetének, az  Overleg der Amsterdamse Musea-nak (OAM) korábbi vezetőjének előadását. Alapfelvetése szerint ma a múzeumoknak gyakran a kényelmetlenséget is vállalniuk kell: a kereskedelmi és a szolgáltató múzeumi szemléletet eltanulva, saját marketingtevékenységüket jól kialakítva, kulturális klaszterekbe szerveződve és egymással kooperálva lehet csak esélyük talpon maradni. A PR, Marketing, Kommunikáció képzésen Björn Stenvers a szolgáltató múzeumi szemlélet, a múzeumi marketing stratégiai tervezése és a for profit szférával zajló együttműködés témákban tart négy órában angol nyelvű előadás, melyhez szinkrontolmácsot biztosítunk.

 

A nyitóelőadásokat követően két (max. 15-15 fős) csoportban folyó órákon megszerezhető ismeretek révén a résztvevők képessé válnak a múzeum célcsoportjaira és közösségeire szabott kommunikációs stratégia kialakítására és alkalmazására, az online és offline kommunikációs csatornák hatékonyabban felhasználására és akár külső partnerek, forprofit cégek bevonzására és bevonására is a sikeres társadalmi marketing és márkaépítés céljából.

A résztvevők a non-profit marketing stratégiáját és eszközeit megismerve, kommunikációs helyzetgyakorlatokat követően televíziós próbainterjú keretében egy valódi stáb kamerája előtt próbálhatják ki magukat. A képzés lezárásaként pedig saját munkaterületükhöz kapcsolódóan tartanak prezentációt, ezáltal egymás munkájába is betekinthetnek, hozzászólásokkal, javaslatokkal segíthetik egymást. A kisebb csoportokban zajló munka a kapcsolatépítésre, további együttműködések kibontakoztatására is kiváló lehetőséget biztosít.

 

A képzés témái:

 

  • A marketing és múzeum kapcsolata - Mit jelent a múzeumi marketing? Szolgáltató múzeumi szemlélet, forrásteremtés, lobbizás
  • Múzeumi stratégia és PR - Kommunikációs gyakorlatok, Múzeumi imázsépítés PR eszközökkel
  • Múzeumi kommunikáció - Kommunikációs csatornák és felhasználási lehetőségeik, Hírszerkesztési gyakorlat, Válságkommunikáció, Múzeumi a'la Carte, Múzeumi kiadványok típusai

 

A négy egymást követő napon zajló ingyenes képzés tartalmazza a nyomtatott oktatási segédanyagot, a képzés sikeres elvégzését igazoló tanúsítványt, az étkezést (büfé, meleg ebéd és vacsora) és igény esetén a szállást is a résztvevők részére a képzés időtartamára.

 

A képzésre történő jelentkezésénél feltétel a felsőfokú végzettség és a muzeális intézményben betöltött státusz.  A júniusi képzés keretében max. 30 főt tudnak fogadni.

 

  1. május 14-ig várjuk a képzésre az alábbi linken keresztül az online jelentkezéseket:

http://moma.mokk.skanzen.hu/public/iframe?id=802501e8827f086e70896f6615dad0370e886b1a

 

A jelentkezési felületen történő regisztráció nem jelent automatikus felvételt a képzésre, a jelentkezéseket belső elbírási folyamat során rangsoroljuk, melynek eredményéről minden jelentkezőt írásban értesítünk. További információ Németh Barbara oktatásszervezőtől kérhető a nemeth.barbara@sznm.hu címen vagy a +36 30 272 0890-es telefonszámon.

Legnépszerűbb cikkek

látogató, múzeumtörténet, téma, állapot
2018-03-12 19:00
arisztokrácia, gyarapodás, tárgy, történelem
2017-12-12 12:55
beruházás, intézmény, liget, látogató
2018-02-12 14:30