Választások előtt egy példa, miként profitálhat a lakosság a közgyűjteményekben őrzött tudásból, illetve miként építhetnek a közgyűjtemények támogatóik aktivitására!
Az amerikai GLAMI-díj minden évben elismeri az előző év múzeumainak legjobb webes fejlesztéseit. A Marketing és promóció kategóriában Founded by Archives & Museum Informatics a legérdekesebb honlapokat, digitális kampányokat díjazza. 2017-ben az egyik díjazott az USA Nemzeti Levéltára által létrehozott #ElectionCollection névre hallgató (főleg online) médiakampány volt. Kihasználva a 2016-os elnökválasztási kampányt, több mint 100 levéltárat, könyvtárat, múzeumot bevonva, arra ösztönözték az embereket, hogy többet megtudjanak a gyűjteményeik gazdagságáról, megértsék, miért fontosak azok a jelen kérdései szempontjából. A projekt részletei itt!
Az aktív politikától távol maradtak, inkább az elnöki kampányok történetére koncentráltak, bevonva az érdeklődők személyes kapcsolatrendszerét, élményeit. 16 héten át hetente szórakoztató témákkal jelentkeztek, melynek köszönhetően a különböző résztvevő intézmények épp úgy megoszthatták egymással tapasztalatait, mint a közösségek tagjai saját történetüket, emlékeiket. Együttműködtek az iskolákkal, forrásokat tettek a pedagógusok számára elérhetővé, amelyek digitális katalógushoz kapcsolódtak. A közgyűjtemények mellett az Instagram és a Twitter felhasználók is választási tárgyakat gyűjtöttek a bögréktől elkezdve a matricákig. Az #ElectionCollection digitális kampánya hetente több millió felhasználót ért el, úgyhogy a közgyűjtemények információt beágyazta a közösségi média csatornáiba, majd fordítva, az ott gyűjtött információt visszaáramoltatta a gyűjteményi és a kutató munkába.
Egy kis válogatás!