Az amerikai GLAMI-díj minden évben elismeri az előző év múzeumainak legjobb webes fejlesztéseit. 2018-ban „Exhibition and Collection Extension: Non-Traditional” kategóriában San Francisco Modern Művészeti Múzeuma tarolt szokatlan ötletével. A múzeum arra kérte az érdeklődőket, hogy az 57251-es számot küldjék el a „send me” kifejezéssel és egy szóval vagy emojival a múzeumnak. Ha valaki ezt megtette, válaszul egy műtárgy képét kapta ajándékba. Nézzük mivel lett gazdagabb, aki robottal próbálkozott?
A látogatók lehetőségei korlátlanok voltak, kérhettek színt, várost, természeti képződményt, érzelmet, azaz bármit, ami eszükbe jutott. A múzeum pedig válaszul bármilyen „műtárgytársítást” megoszthatott az adatbázisából. A játékos megoldás segítségével a résztvevők olyan, számukra ismeretlen alkotásokat fedezhettek fel, amelyek hosszú ideig el voltak rejtve a közönség elől. A képeket ráadásul nem véletlenszerűen, hívatlanul kapták, hanem saját érzelmeikre, gondolataikra való válaszként. A kampánnyal ugyanakkor a kevésbé ismert tárgyak is jól jártak. A legtöbb érdeklődő, ha műalkotásokat keres, számára ismerős művészek nevére keres rá. A díjnyertes alkalmazás kiszabadítja ebből a skatulyából az alkotásokat, lehetővé teszi, hogy a felhasználók új művekkel, művészekkel, korszakokkal, stílusokkal ismerkedjenek meg, hiszen a kép mellett az SMS feladója megkapta az alkotás címét, alkotója nevét és a létrehozás évét.
A projekt célja az volt, hogy az SFMOMA missziójával összhangba a gyűjtemények kevésbé ismert darabjait is helyzetbe hozzák, minél több embert megszólítva. Az SFMOMA gyűjteménye több mint 34 000 művet tartalmaz, amelyek közül mindössze mintegy 2 ezer fedezhető fel valamilyen formában az intézmény közönségkapcsolati tereiben, azaz a gyűjtemény nem egészen 5% -a hozzáférhető a nyilvánosság számára a múzeumi látogatás során. A múzeum digitális gyűjteményi adatbázisai új életre keltek, mivel az alkalmazás a SFMOMA Collection API-ra épül, amely más alkalmazásprogramozási interfészhez hasonlóan lehetővé teszi, hogy a rendszer szolgáltatásait, egy adatbázis adatait más program is felhasználhatja.
A játék vírusként terjedt 2017 nyarán, melynek köszönhetően a „send me” alkalmazáson keresztül a múzeumhoz csaknem 4,5 millió szöveges üzenet érkezett. A mobiltelefonok szövegküldő és „cset”-alkalmazásaira épülő ötlet egész egyszerűen forradalmasította a SFMOMA gyűjteményei és a világ különböző pontján élő érdeklődők közötti kapcsolatot, amikor technikát, lelket, kultúrát összekapcsolt.