„A hazai jármű-formatervezésben a kortárs dizájn megjelenítése mindig a magyar buszgyártás erősségének számított. A Közlekedési Múzeum Ikarus 556-os autóbusza a hatvanas-hetvenes évek egyik legsikeresebb Ikarus modellje volt. A buszt most nemcsak megmutatjuk a Szigetre érkezőknek, hanem sokféle kreatív programot is kínálunk egy-egy koncert között.” – mondta el Vitézy Dávid, a Közlekedési Múzeum főigazgatója.
A magyar tervezők munkái méltán világhírűek, a dizájn és a formatervezés területén számos típus esetében sikerült maradandót alkotni. Ezért is állítja a Közlekedési Múzeum idei Sziget-tematikájának középpontjába a kreatív alkotófolyamatokat és az egyedi tervezést. A Fesztiválon egyébként maga a múzeum is már a megújult arculatával jelentkezik. A Sziget Fesztivál minden napján meglátogatható kitelepülésen kreatív alkotótér, pihenőzóna, dizájn fal és sok-sok izgalmas ajándék várja a látogatókat. Tervezhetünk eredeti járműkoncepciókat, ülésdizájnt, de barkácsolhatunk számos használati- és ajándéktárgyat is. A legnagyobb szenzáció azonban minden bizonnyal a közel fél évszázados gördülő legenda, egy öreg Ikarus lesz.
A városi kivitelű Ikarus 556-os buszokat 1963-ban mutatták be és a lipcsei vásáron a típus aranydiplomát is kapott. A típuscsalád formavilágát az Ikarus világhírű 200-as sorozatát is jegyző formatervezője, Finta László alkotta meg. A típus sorozatgyártása 1968-ban indult el és a több mint 5500 Ikarus 556-osból a hazai utak mellett jutott a szovjet, lengyel, kelet-német, romániai, sőt még iraki, egyiptomi és tunéziai városokba is. A kiállított – egykor Budapesten közlekedett – járművet 1978-ban vonták ki a forgalomból. A típust akkoriban teljesen felváltotta a ma is jól ismert Ikarus 200-as sorozat.
Az autóbusz és a múzeum programjai a fesztivál teljes ideje alatt, dél és este nyolc óra között látogathatók. A sokféle program miatt akár minden nap érdemes visszanézni. A foglalkozások angol nyelven is elérhetők. A Közlekedési Múzeum Facebook oldalán természetesen bárki követheti a programokat.